2/14/2012

Happy Valentine's Day!

Today I received many chocolates from my students. Thank-you, everyone! I LOVE chocolate! In Japan, on Valentine's Day, men can receive a lot of chocolate. In America, the customs on Valentine's Day are a little different. When I was a child, everyone made Valentine cards and exchanged them with along with candies with the other kids. Those candies were in the shape of a heart and had a Valentine message written on them. As for the adults, Valentine's Day has a more romantic feeling like Christmas in Japan. Stores everywhere are selling roses and there are sales on perfume, jewelry, and other romantic gifts. Furthermore, on that day people who want to go to a restaurant but don't have a reservation probably won't be able to get in. It's just like Christmas Eve in Japan, isn't it?


今日私の生徒から沢山チョコレートを貰いました。皆さん、どもありがとうございました!チョコレート大好き!日本には皆の男性はバレンタインデーに沢山チョコレートがもらえます!。アメリカにはバレンタインの習慣はちょっと違う。私は子供のころに皆バレンタインカードを作ったり、他の子供とキャンディーズを交換しました。そのキャンディーにはバレンタインメッセージが書いてありました。大人には、バレンタインデーはむしろ日本のクリスマスのようにロマンチックな感じです。どこでもの店で赤いバラが売られたり、ジュエリー、パフュームとかロマンチックプレゼントのセールが沢山あります。それに、その日はレストランに行きたい人は予約がないと入れないかもしれません。日本のクリスマスイーブみたいですね?


0 件のコメント:

コメントを投稿