11/20/2016

Let's talk about Japanese Culture in English!


日本の文化を英語で話しましょう!
ボーリング場でフロリダ出身の人に出会うことを想像してみてください。お名前は?出身は?のような基本的な挨拶や会話の後、何を話しますか?あなたはフロリダでの生活様式を知りたいのではないかと思います。でも相手は日本についてあなたから学びたい、これがチャンスなのです。
私が最初日本に来た時、これと同じことがありました。私はボーリング場で素敵な日本人家族に会い、私たちは友達になりました。彼らは自宅へ招待してくれ、鎌倉や横浜へ連れて行ってくれました。いつだったか彼らは何か食べ物をくれました。私はそれが何なのかを聞いたのですが、お父さんは私がそれを食べた後に教えてくれるといいました。
なので私はそれを食べ、美味しかったことを告げました。それから彼はそれが馬肉だということを教えてくれました。
アメリカでは馬はペットとして考えられているし、犬だけが馬肉を食べるので、私は少しショックでした。その後は何度も馬肉を楽しみました。
私は彼らが話す日本語を聞いて"日本人は話すのがとても早い!何も理解できない!"と思ったのを覚えています。
当時は日本語初心者だったので、私の下手な日本語がとても恥ずかしく、とにかく英語を話したかったです。
その家族は英語を話すことができたのでラッキーでした。そして彼らのおかげで、日本文化についてたくさん学ぶことができました。彼らも同じように英語の練習になるこの機会を楽しんでいたと思います。
私は皆さんに同じことをおすすめします。恥ずかしがらず私のような外国人が美しい日本文化について学ぶのを手伝ってください。

Imagine that you happen to meet a man from Florida at the bowling alley. After you get past the basic greetings and conversation such as "What is your name?" and "Where are you from?", what are you going to talk about? I am sure you will want to know all about what life is like in Florida, but chances are that he will want to learn about Japan.....from YOU!
When I first came to Japan, that is exactly what happened to me.  I met a nice Japanese family at the bowling alley and we became friends. They invited me to their home and took me to Kamakura and later to Yokohama. Once they gave me something to eat. I asked what it was, but the father said that he would tell me after I ate it. So, I ate it and said that it was delicious. Then, he told me that it was horse meat! I was a little shocked because in America we think as horses as pets, and only dogs eat horse meat. After that, I enjoyed eating it many times!
I remember listening to them speak Japanese, and I thought, "Japanese people speak so fast! I can't understand anything!"  I was just a beginner at speaking Japanese at that time, so I was very embarrassed by my poor Japanese and I only wanted to speak English.  I was lucky that the family could speak English and thanks to them I could learn many things about Japanese culture. I think they probably enjoyed the chance to practice their English as well.  
I encourage you to do the same! Don't be shy, and help foreigners like me learn about the beauty of Japanese culture!

0 件のコメント:

コメントを投稿