2/21/2020

#690 Snowed In


Miami Today
Blog #690
Blog Topic: SNOWED IN





Let’s get started!

When I was a small child, I grew up in Virginia Beach.  The winters were heavy and there was snow every year. Often, we were lucky enough to have a white Christmas.  It is funny how when you are an adult, you think of snow as something bad, inconvenient, or messy. However, as a child, snow is always fun.  I loved just watching it come down, and then begging my mom to let me go outside and play. I could play all day in the snow, and I never seemed to get cold even though my hands were numb from making snowballs. Life was so simple then. Just the snowflakes and me.  One year there was a big blizzard. The snow was piled up so high outside that I could even see out of the windows. We were snowed in. I remember my father having to shovel his way out of the door. That day, my mother wouldn't let me go out. I was jealous that my father got to go out and "play" in the snow. 

日本語 

幼い頃、私はバージニアビーチで育ちました。冬は厳しく毎年雪がふりました。ホワイトクリスマスを迎える幸運も珍しくありませんでした。おかしなもので、大人になると、雪を不便さや汚れをもたらす厄介なものと考えるようになりますが、子供にとってはいつでも楽しいものです。私は雪が降るのをただ見ているのも大好きでしたし、母に外に出て遊ばせてくれるように懇願しました。雪の中なら一日中でも遊んでいられたでしょうし、雪玉を作る両手がかじかんでも寒いと感じたことは一度もなかったようです。あるのはたくさんの雪ひらと自分だけ。人生は単純明解でした。
ある年、ひどい吹雪に見舞われ、あまりの積雪で窓から外を見ることもできませんでした。雪に閉じ込められたのです。
父がシスコップで玄関戸口から雪をかき出していたのを覚えています。その日は母に外にだしてもらえず、父を羨ましくおもいました。外にでて、雪の中で〝遊んで〟いるんですから...

Question Time:
1. What is a blizzard?
2. What is your favorite memory of the snow?
3. How do you make a snowman?

*Thank-you, Yaeko san for your translation!
********************************************


ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも
のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも
寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように! 
**********************************

1 件のコメント:

  1. It looks cold
    Keep warm( ◠‿◠ )
    Here're 2 cups of hot chocolate⛄️
    It's my favorite drink❤️

    返信削除