3/07/2020

692 Fasting - Part 2

Miami Today
Blog #692
Blog Topic: Fasting - Part 2

Image result for i could eat a horse



Let’s get started!

The first couple of days were not so bad. I was used to eating only
one meal a day. However, by the third day I started having trouble. I
was so hungry that I could have eaten a horse. In class, my students
started to look like little yummy pieces of sushi and chicken. I had
headaches and insomnia. I could only sleep for about 3 hours that
night. I was worried because I had school the next day. However, after I woke up I found that I had energy! I got through the next day with no problems!

I did a little more research to find out why I felt so bad. It seems that I was not getting enough water, and that was the reason for my headaches. Without food, your body doesn’t have the salt needed to retain water. So I began eating a teaspoon of salt everyday and drinking more water, and the headaches went away. Furthermore, after 2 or 3 days, your body switches from using the energy in your liver to burning fat. That was another reason for the bad feeling I had.

To be continued….

日本語 
さぁ、始めましょう。

初めの数日はなかなかうまくいきました。 一日一食にも慣れていきました。ところが3日目ぐらいになると困ったことが起こり始めました。馬一頭たべられ程の空腹に見舞われたのです。(何でもたべることができる。)クラスでは生徒さんたちがまるで美味しそうなお寿司や鶏肉に見えてきました。頭痛と不眠に見舞われ、その夜は三時間程しか眠ることができず、翌日の仕事が心配でした。ところがです、翌朝目覚めると、エネルギーを得ている自分に気づきました。その翌日は何の問題もなく切り抜けました。

なぜあれ程気分が悪くなったのか、少し調べてみることにしました。どうやら充分な水分を取っていなかった事が頭痛の原因になったようです。食物を摂取しないということは、体内の水分保持に必要な塩分が取れないということです。そこで私は一日小さじ一杯の塩を摂ることにし、より多くの水を飲むようにしました。その結果、頭痛は無くなりました。しかもさらに、(断食)二、三日後には体は肝臓でのエネルギー消費から脂肪燃焼へと切り替わっていくのです。それが私の経験したあの気分の悪さのもう一つの原因でもありました。
….つづく....

*Thank-you, Yaeko san for your translation!
********************************************

マイアミホーム
クラス情報
マンツーマン英会話
価格表
お問合せ



ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも
のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも
寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************
https://eikaiwa.news/miamitoday

0 件のコメント:

コメントを投稿