4/25/2020

#699 Signing the contract

Miami Today
Blog #699
Blog Topic: Signing the contract

THE WORLD AIN'T ALL SUNSHINE AND RAINBOWS – VJK




Let’s get started!

Signing the contract for my new classroom was a big decision for me. The news of Corona had just come out. I didn’t know what to do. At that time, it wasn’t easy to see what would happen. Opening my own classroom had been a dream of mine for years. I had actually been going to see the real estate agent for the past six months trying to find the perfect place. Now, I finally found the perfect place, but a deadly virus in Wuhan was threatening the world. I decided to take a chance, roll the dice, and let the cards fall where they may. I opened my school on April 6, and on April 8 the Prime Minister declared a state of emergency and basically told everyone to stay home. Ha! I know I will laugh about this someday...I hope. Someone once said, “Life isn’t all sunshine and rainbows”. It’s raining now…all I can do is sit and wait for the sunshine to come.

新しい教室のために契約にサインする事
は、私にとって大きな決断でした。新型
コロナのニュースがまさに丁度出てい
た時期です。どうすべきか分かりません
当時はこの先何がおこるか予測するこ
とは容易ではありませんでした。自分自
身の教室を開く事は私の長年にわたる夢
でした。実際、私はその理想的な場所を
見つけようと半年間、不動産屋を訪ねて
いました。そしてついにその理想の場所
を見つけたのですが、武漢における致死
性ウィルスが世界を脅かしている時でし
た。結果を気にする事はなく一か八か
サイコロを振ってみようと決断しました
私は4月6日に開校しました。そして8日
にあの総理の緊急事態宣言で国民に外出
自粛を要請したのです。Ha! いつかこん
な事を笑える日が来るだろうとわかって
はいますが.... と望みますが。
誰かがこんな事を言ってました。
“人生は陽の光や虹
ばかりではない”
今は雨が降っています。今私にできる事
は座って太陽の光が訪れのを待つ事だけ
です。

Question Time! Can you fill in the missing words?

1. Every cloud has a silver…..

2. No rain, no…..

3. Look on the …….. ……… of things.

*Thank-you, Yaeko san for your translation!

********************************************




マイアミホーム

クラス情報

マンツーマン英会話

価格表

お問合せ




ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも

のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも

寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************

https://eikaiwa.news/miamitoday

0 件のコメント:

コメントを投稿