3/12/2021

#711 : Miami Sauna PT. 1





Today's post is #711! いい気分!


Let’s get started!

So there I was, I could hardly breathe.  My head was under a hot wet towel, and I was breathing in steam from a hot bath. Actually, the whole bathroom was steamy like a sauna.  My father was holding me in his arms over the bath.  

When I was a child, I had asthma really bad. One of the treatments was...steam.  I don’t know why, or even if it worked but I have many memories like this as a child. In my bedroom was a humidifier to keep the air moist for me.  At that time, I was living in Virginia Beach.  My mother often scolded me not to run around outside because it would trigger an asthma attack…well…...


では始めましょう。


ある日の私は息をするのが大変な状況下

にありました。頭に蒸しタオルをかぶせ

られ、熱いバスタブから立ち登る湯気の

中で私は息をしていました。

実際、お風呂場はまるごとサウナのよう

です。父はそんな私を浴槽越しに支えな

がら腕に抱いていました。


子供の頃、私にはひどい喘息がありまし

た。そのための療法の一つは...スチーム

でした。どういう理由でなのか、また実

際にスチーム療法が効果があったのかす

ら分かりませんが、子供の時のこうした

記憶はほかにも沢山あります。

私の寝室には、湿度を保つ為に加湿器が

置かれていました。当時はマイアミ

ビーチに住んでいました。母はよく、外

で走り回る私を叱ったものです。喘息の

発作の引き金になってしまうからです。

…さて....




******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******

********************************************

ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも

のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも

寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************


0 件のコメント:

コメントを投稿