7/21/2021

#717: Departure



Let’s get started!

The day had finally come. Since my flight was at midnight, I decided to wake up late, around 11am.  I went jogging about 6 km. After that, I started packing. Packing for 10 days is not easy, and it seemed like my suitcase was shrinking as I put clothes inside.

At 8:30 pm, I departed for Haneda. The airport was empty. It was like a ghost town. All the shops were closed.  The good thing was that check-in was a breeze. The attendant at the counter checked my passport and my negative PCR certificate.  By the way, it was so expensive! It was 10000 yen for the test, and 5000 yen for the certificate.

Luckily, I was able to change my seat to the exit row.  I prefer sitting in the exit row during long flights so that I can stretch out my legs. I was surprised when I got on the plane, as there was no one else sitting in the entire row from one side of the plane to the other!

I’m off!


では始めましょう。


その日がついにやってきました。予約便は深夜だったので、その日は遅く起きる事にしました、11時くらいに。6キロ程ジョギングをしました。その後、私は荷造りを始めたのですが、10日分の荷造りは簡単にはゆかず、衣類を詰め込むにつれ、スーツケースが縮んでいくかのようでした。

午後8時半に羽田に向けて出発しました。空港は空っぽで、まるでゴーストタウンのようです。お店は全て閉じられています。良かったことは搭乗手続きがとても簡単だったことです。カウンターではパスポートとPCR検査陰性証明書をチェックされただけでした。ちなみに、この証明にかかった費用の高かったこと!検査に1万円、証明書発行に5000円もかかりました。

運良く、座席をexit row ( 非常口席)に替えてもらうことができました。長い飛行の際には、足が伸ばせるexit  row の方が私は好きです。飛行機に乗り込んで驚きました、というのもその列の端から端まで他に座っている人が一人もいないのです…

いざ出発!


Key phrases:

  1. Shrinking           縮んだ

  2. It was a breeze   いとも簡単だった/ 楽勝/ 朝飯前

  3. A ghost town   ゴーストタウン



******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******


1 件のコメント: