9/03/2021

#733 What do you eat?

 









Let’s get started!


Key Words & Phrases:

  1. Unable …できない

  2. Jokingly冗談に

  3. uniquely独自に 珍しい


Since I am unable to cook, Charlotte was kind enough to cook for me while I was visiting my father. So, in addition to junk food, I was able to eat some good food during my stay. Luckily, Charlotte is a good cook! Jokingly, she said she wasn’t going to make anything for me with rice or fish.  Instead she cooked uniquely American dishes for me. Well, maybe they aren’t actually American, but I have not had them in such a long time, so I was so happy that she made them for me. 


わたしは料理ができないので父の訪問滞在中はシャーロットの親切に甘えることにしました。ジャンクフードに加え私はおいしい彼女の料理を満喫しました。シャーロットは料理の名人ですシャーロットは冗談に「私はお米や肴料理はしないからねー」などと言いました。代わりにシャーロットの作った料理は私には珍しいアメリカ料理でした。実際にはアメリカ料理ではないのかもしれませんが、ずいぶん長いこと食べていなかった料理だったので、私はとても満足でした。


******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******


******************************************** 

ブログをご覧頂きありがとうございす。

是非、お友達にもこのブログをご紹介下さい。そして、あなたご自身のコメントもお寄せ下さい。

今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************

www.miamieikaiwa.jp


4 件のコメント:

  1. They look all yummy!!!!!!
    Chicken with bone and beans ..
    Are they traditional southern dishes ?
    I know you don’t know .
    But 3d one is … you told me it’s Sloppy Joe’s
    Which is popular in the south . I found a restaurant that have Sloppy Joe’s in the Menu.
    I wish I could have Charlotte in my kitchen !!!!


    返信削除
  2. Yes,southern cooking is great! Sloppy Joes are great, but hard to eat because they are so sloppy! ha!

    返信削除
  3. I would like to see the picture of you biting sloppy Joes sloppily!

    返信削除