9/13/2021

#737 A lazy day

 





Let’s get started!


Key Words & Phrases:

  1. I didn't think anything of it その事をなんとも思わなかった

  2. Sinuses                             副鼻腔

  3. Killing me                         ひどく痛む


On the plane from Haneda, there was a woman sitting two rows behind me sneezing and sneezing.  I thought to myself that I was surprised that they had let her on the plane.  I didn't think anything else of it until I found that I had gotten a sore throat.  Do masks really work???  I never took off my mask, and washed my hands of course, but still somehow caught a cold.  After I arrived, I spent one whole day out of it because my sinuses were killing me. I stayed home all day and watched old TV shows with my dad. 


Have you gotten a cold recently? Leave your answer in the comment section!



羽田からの飛行機で、私の二列後ろに、立て続けにくしゃみをしている女性客がいました。よく彼女を乗り入れさせたなとすこし驚きましたが、それ以外あまり気にもなりませんでした。自分が喉の痛みを覚えるまでは。マスクってほんとに効果があるんでしょうか。手洗いはもちろんのこと、私はマスクを一度も外しませんでした。それでもどういうわけか、風邪をひいてしまいました。到着後は丸一日ぼーっとしていました。副鼻腔の痛みでどうにかなってしまいそうです。日長一日、父と古いテレビ番組を見て過ごしました。


⭐️最近皆さんは風邪をひきましたか?

コメント欄に皆さんの答えを書いてください。



******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******


;) Yaeko’s 2 Cents------>


*** lazy ***

In another John’s blog , I learned a word ‘lazy-boy-chair’

Like Kotaysu ? Once you sit there you don’t want to get out of it and don’t want to do anything. I remembered the word ‘Lazy Susan’ 

It’s a turntable or revolving plate for food or seasoning bottles etc. 


The image of ‘lazy’  is a negative and  unwilling attitude . 

I’ve been wondering what Japanese ‘mendokusai’ is said in English. Troublesome ? Unwillingly ? 

I think I can say , ‘ I’m too lazy to take a shower.’

How about this?

I spent a lazy afternoon reading a book.

本を読んでのんびりと午後を過ごしました。

Ah, another lazy  day 今日も暇だなー

lazy white clouds  ゆっくりと流れる白い雲

lazy river ゆっくりと流れる川

Wow ! Lazy has a lot of other nuances! 

Then how about this one … I spent a lazy summer afternoon watching lazy white clouds in a lazy boy chair 

Is it Quicksand or  the New Smoking, Ms.Ritzy ?  (#732)

Thank you Mr. Google !!! 


**lazy**

Lazy といえば、最近のブログにlazy boy chair( #732)がありましたね。

一度座ったら、怠け者になっちゃう🦥、なんだか炬燵に似てます。

ところで、Lazy Susan ってご存知ですか?昔一時、日本の家庭でも見かけた

調味料なんかがのったあれです、くるくる回る台。中華料理店の廻るテーブルもlazy Susan と呼ぶそうです。(ほんとかな?)

ずっと面倒くさいって英語でなんていうのか、気になってましたが

こう言えばいいんです、ね。I’m too lazy to … 

他にもリラックスした、のんびりしたといったニュアンスをふくんで’時間’を表す言葉とともに使えるようです。

lazy は又、slow movement ゆっくりとした動きも表せます。

擬人化したような表現になりますね。

I spent a lazy summer afternoon watching lazy white clouds in a lazy-boy-chair …

気だるい夏の午後、ゆるりゆるり流れる雲をみてのーんびり

すごしました。なーんていいですね。

今日もMr.Google に感謝








********************************************

ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも

のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも

寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************

www.miamieikaiwa.jp




0 件のコメント:

コメントを投稿