9/24/2021

#740 COVID Scam



Let’s get started!


Key Words & Phrases:

  1. Scam              詐欺

  2. In advance of …より先に

  3. Hard to find  見つけるのが困難

  4. Administer     実施する

  5. Bang on the door ドアをバンバン叩く

  6. Storm off  嵐のように立ち去る

  7. I was cheated out of…だまされて…を取られる

  8. In the nick of time 間一髪で、ギリギリ間に合って



Where are my PCR results????? I yelled at the woman in the trailer in the parking lot of the shopping mall.  I needed to get a PCR test 72 hours in advance of my flight.  It was so hard to find.  Most clinics just give rapid tests, which are different from PCR tests. I found this place on the internet called COVID CLINIC, which guaranteed a 2 day turnaround. I did the test on Monday, now it was Thursday morning, my flight was in two hours, and I still had not gotten the results.  I realized that this place was a scam.  I think they were just taking advantage of people in this COVID situation with a fake testing facility.  Many places that administered Covid tests were like this one.  People drove up in their cars, a nurse would come out and give you the test.  It took about 30 seconds and cost 150 dollars.  The morning of my flight, Charlotte drove me there to get my results, which were supposed to have been emailed to me.  There were 3 or 4 cars ahead of us, but I was very angry, and had no time to spare. I jumped out of the car, ran to the trailer and banged on the door.  A worker yelled at me through the window, “ Get back in your car”.  I yelled back that I wasn’t going anywhere. Finally, someone opened the door. I yelled back and forth with another woman who wouldn’t help me, I gave up and stormed off yelling at the people in the cars waiting that they should go home because this was all just a scam.  I was cheated out of my money, and had to race to find another doctor to help me.  Luckily, I made it to the airport in the nick of time. 

 

Have you ever been a victim of a scam? Tell me about it in the comment section!


私のPCRの結果はどこだー!!!!  ショッピングモールの駐車場のトレーラーの女性に、私はこう叫んでいました。飛行機に搭乗する72時間前にPCR検査が必要で、検査をしてくれる所を見つけるのはとても大変でした。たいがいのクリニックで行っているのは簡易テストでPCRテストとは異なります。COVID CLINICという名のこの場所 をインターネットで見つけたのですが、ここは検査所要時間を二日間と保証していました。私は月曜日にその検査を受けたのですが、今は木曜の朝で、飛行機は2時間後に出発をひかえています。なのに、検査結果はまだ届いていないのです。私はようやくこれは詐欺だとわかりました。コロナ禍の人々の弱みにつけ込んで偽装テストを行なっている集団だったのです。ここと同じようにドライブスルーでコロナ検査を取り行っているところは他にもたくさんあります。車で乗り入れると、看護師がやってきて検査を行うのです。所要時間は30秒ほどで値段は150ドルです。フライト当日の朝、私の検査結果を受け取るべくシャーロットが車をだしてくれたのですが、この検査結果はEメールで届いているはずのものでした。私たちの前にはまだ3、4台の車がありましたが、私にはもう時間がありません。怒り心頭していたので、車から飛び出してそのトレラーに走って行き、窓をバンバン叩きました。中の従業員がトレーラーの窓から怒鳴っています。「車に戻れ!」私は「ここを動かないぞ」と怒鳴り返しました。ついに一人がドアを開けました。私を相手にしようとしない女性と怒鳴り合いの応酬を繰り返しましたがとうとう私は諦めました。怒ってその場を立ち去り、順番待ちしている他の車に喚きながら知らせました。「みんな家に帰ったほうがいい!ここは詐欺だから!」私はお金を騙し取られた上に、大急ぎで助けてくれる医師を見つけなければなりませんでした。幸い、私はギリギリ飛行場に着く事ができました。


🦩皆さんは詐欺被害に遭った事がありますか?体験談を聞かせて下さい。コメント欄にお願いします。


******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******




**scam**

The word Scam is more casual than the  word,  Fraud . 

Telephone frauds are still going around . They are also called ‘It’s me scam’. Be aware of the scams !!!  I almost fell victim to an online scam (fraud) recently … Oh well … 

詐欺scam は、詐欺fraud よりカジュアルな言い方だそうです。 

電話詐欺もいまだおきています。オレオレ詐欺は文字通りit’s me it’s me scam だそうです。気をつけましょう。私はつい最近、もう少しでインターネット詐欺に引っかかるところでした。やれやれ…


*訂正: #738 key words & phrases

No room :「余裕が無い」に訂正します。



********************************************

ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも

のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも

寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************

www.miamieikaiwa.jp




0 件のコメント:

コメントを投稿