5/17/2019

5/17 #681 Eating Pt.3


クラスありますよー😀

*********************











1. New Phrase:


Pick up a habit

To start a new habit. This could be good or bad.

Examples:

1. When I was in the Navy, I picked up the habit of waking up early everyday.
2. Sometimes children pick up bad habits from their friends.
      3. When did you pick up smoking?

習慣がつく
新たな習慣を始めること。
良い習慣にも悪い習慣にも使われる。

例文
  1. 海軍にいた時に私は毎日早起きする習慣がつきました。
  2. 子供は時に友達から悪い習慣を身につけます。
  3. あなたはいつから喫煙が習慣化しましたか?



2. New Vocabulary:


To have an appetite

Furthermore
Rocking back and forth
Bland

食欲がある
なお、さらに言えば
前後に揺れる
味気がない, 薄味の



3. Blog Topic: Eating Pt.3


When I was a child, I used to take such a long time to finish eating.  I don’t remember why. My mother would force me to sit at the table until I finished all my food.  I never really liked eating because I always felt I could be doing something else. Maybe I still feel the same.  I often stand in front of my kitchen counter when I eat breakfast. I really don’t like “course meals”, especially at French restaurants because they take so much time! Perhaps I picked up the habit of eating quickly when I was in the Navy. The food was always bland and was often leftovers from the day before. Furthermore, since the ship was rocking back and forth, I didn’t really have an appetite anyway.

I am just happy and thankful to have food, no matter what it is, but I wish I could eat faster.  I would love it if I could drink all my food instead of eating it! lol.


子供の頃、私は食事し終えるのに非常に長い時間がかかりました。なぜだか覚えていませんが。母はよく、私が全て食べ終えるまでテーブルにつかせていました。本当に食べる事は好きではなかったのです、なぜならいつも何か他にできることがあるような気がしていたからです。おそらく今でも同じ気持ちなのだと思います。私はしばしば、台所の調理台で朝食をとります。わたしはコース料理がすきではありません。特にフレンチレストランでの。食事に時間がかかる! 多分海軍にいたときに早く食べる習慣は身についたのでしょう。軍の食事はいつも味がなく、前日の残りだったりすることもしばしばでした。その上、船は前後に揺れているのでどのみち食欲はそんなにあったわけではありません。ただ、今幸せに、ありがたく思うことは何であれ食べ物があるということ、願わくばもっと早く食べたい。食べる代わりに飲んでしまえたら最高なのですが。(笑)


4. Challenge Time:

1. Why don’t I like eating?

2. How was the food on the ship?

3. Do I like French food? Why not?


  1. なぜ私は食べることが好きではないのでしょう?

  2. 船での食べ物はどのようでしたか?
  3. 私はフレンチ料理がすきですか?それはなぜですか?


*Thank-you, Yaeko san for your translation!

**********************
NEW! Travel英語
**********************



Thank-you for checking out my blog. If you have any friends, please tell them about it! Leave a comment and have a wonderful, wonderful, wonderful day!
ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にもこのブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントもお寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように! 
**********************************



2 件のコメント:

  1. You are not interested in eating ! Wow
    Eating is one of my best pleasure in life .
    I saw a man on tv who tries to invent meal ,
    Just one cup of glass drink supplies you
    Whole nutrients for a day . It’s not chemicals .
    He says he doesn’t want to take time to eat .. like you . What a shame !

    返信削除