8/10/2021

#726 ANT - Part 1




Let’s get started!


Key Words & Phrases:

  1. Barefoot     裸足

  2. Ant hill  蟻塚

  3. Fire ant      ヒアリ

  4. Ants in your pants  興奮、欲求などでソワソワして落ち着かない


When I was a child, I hated staying indoors. I had ants in my pants, and I couldn’t sit still. When I could go outside,  I often ran around barefoot, as did many other children. The soft grass felt good beneath my feet.  Occasionally, I stepped in an ant hill and got bitten by ants. The black ants were not so bad, but the giant red fire ants were scary. I have seen ant hills that were so big, almost up to your knee.  If you stepped in one of those, you would probably have to go to the hospital. 

A few days before I arrived in Pensacola, Charlotte had found a tiny animal floating along the side of the road during a rainstorm that was covered with fire ants. 


TO BE CONTINUED….


子供の頃、私は家の中にいるのが大嫌いでした。そわそわしていてじっとしていることが出来ませんでした。外に出ることができると、他の子供たち同様よく裸足で走り回っていました。足の裏の柔らかい芝生の感触は気持ちの良いものでした。時々私は蟻塚に足を踏み入れてしまい、蟻に咬まれることがありました。クロアリは大した事ないのですが、ジャイアントヒアリはとても恐ろしい蟻でした。膝の高さまである大きな蟻塚を見た事があります。その蟻塚に足を踏み入れようものなら、病院に駆け込まなくてはならなくなるでしょう。

私がペンサコーラに到着する2 、3日ほど前、シャーロットは豪雨の中、小さな生き物が通りの横に浮いているのを見たそうです。そして、その小さな動物はヒアリに覆い尽くされていたそうです。

つづく




******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******


;) Yaeko’s 2 Cents------>


So far it seems No ants 🐜in mine, (thank god! ) I’m gonna take a nap a little … 


蟻さんは見当たらないので、これより

お昼寝タイムとさせていただきます。

Zzzzxzzzzz

Oh my god, oh, my god …. 

I made a huge mistake !!!!!

# 725 : yaeko’s corner 

I introduced the verse   John in Bible 

This John is ヨハネの福音書です

ヨハネの黙示録ではありません。

ヨハネの黙示録はまったく別の書物です。

訂正いたします。








********************************************

ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも

のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも

寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************

www.miamieikaiwa.jp


0 件のコメント:

コメントを投稿