8/27/2021

#731 The Butterfly Part 2

 




Let’s get started!


Key Words & Phrases:

  1. Sip on one’s drink 飲み物をすする/ チビチビ飲む

  2. Lo and behold 驚いた事に

  3. Shake it off.       それを振り払う


Charlotte tried and tried to fix the butterfly’s wings, but it didn’t seem to work.  Regretfully, she took it, and put it in the grass about two meters from us.  Dad continued to sip on his beer, and me on my ginger ale, when I felt something crawling up my leg.  Lo and behold, it was the butterfly!  I shook it off though, because we decided it was time to go.  We pushed dad’s wheelchair out to the car, and I saw it again on the back of the wheelchair! I brushed it away again.  As we were driving down the road, in there was something in Charlotte’s hair.  Guess what?  It was the butterfly! Finally, when we arrived home, the butterfly flew away.


シャーロ ットは何度も蝶の羽を直そうとしましたがうまくいかないようでした。残念そうに蝶を手にとると、2メートルほど離れた草の上に置きました。父はビールをちびちびと飲んでいます、私はジンジャエールを….、とその時私は何かが足を這い上がってくるのを感じました。なんとビックリ!あの蝶です!私は振り払いました、そろそろ時間で、私達は帰ることにしたからです。わたしたちは父の車椅子を車の置いてある方に押してゆきました。ところが、車椅子の後部にまたもやあの蝶がいます!私はもう一度払い除けました。帰り道を運転していると、何かがシャーロットの髪についています。なんだかわかりますか?なんと、あの蝶です!私達が家に着いて、ようやくその蝶は飛んで行きました。



******Thank-you, Yaeko san for your translation!*******


This is written by Yaeko:

Yellow butterfly                    

A yellow butterfly came to my friend’s

to say thank you and farewell 

A yellow butterfly came to my cousin’s 

to say thank you and good bye 

It was when JJ was gone 

I called her again and again 

She never came back even in my dream. 

A yellow butterfly …one day  she came 

She flies around  in the garden 

She watches me working all along 

Yes I have her back,  she is here. 

She is flying , flying around me. 

She is following me , following me with the wings flapping 

I call her name again. 

I call her to tell her 

‘It’s getting dark, JJ , let’s go home’ 

She listens to me 

She flies me to the door and she flies away

See you tomorrow, see you tomorrow, JJ. 


********************************************

ブログをご覧いただきありがとうございます。 是非、お友達にも

のブログをご紹介ください。そして、あなたご自身のコメントも

寄せ下さい。今日も素晴らしい一日となりますように!

**********************************

www.miamieikaiwa.jp


0 件のコメント:

コメントを投稿