12/10/2018

December 10, 2018 ABC - Christmas Lights 日本語

休校です。Sorry, no class today.💩

12月 10, 23-31 は休みです。

Please study English at your home on those days.

*********************
ブログを聞きましょう。
Click here to listen. (slow)

ブログを聞きましょう。
Click here to listen. (fast)
**********************




Christmas Lights

New words & phrases:
- decorations
- preparation
- fond
- intricate


Let's get started!

In Japan, many people refer to the lights hung as decorations as "illumination".  However, I have always known them as "Christmas Lights".  They are hung along with all the other decorations in preparation for Christmas.  Almost everyone decorates the outside of their houses with Christmas lights, and it becomes a kind of competition as everyone has pride in their decorations.


My father was really into this.  He would spend a whole week intricately decorating our house with lights.  Every year we would go to the store together and decide what new lights we should buy this year.

During December, many times on the way home from somewhere in my family's car, we would drive around looking at everyone's decorations. It is such a fond memory.

There was one house in my neighborhood that really stuck out.  They had so many lights that they had to start preparing 3 months in advance. They opened their home until 10 pm and let anyone come inside to visit their house as they had decorated the inside as well.

日本語

日本では 沢山の人が 飾られたライトを " イルミネーション" と 呼びます。

でも、私は 以前から それを
"Christmas lights" として
知っていました。

それらは、クリスマスの準備の為に、他のすべてのデコレーションと一緒に 飾りつけされています。

大部分の人は  戸外に
Christmas lights と 一緒に飾っています。

そして それは 誰もが自慢であり、一種 競争のようになっていました。

私の父は、この真っ只中にいました。

彼は まる1週間 凝った飾りつけをする為に費やした。

毎年、私達は 一緒にお店に行き、その年の新しいライトを決めます。

私の近所のある家は  とても目立っていました。

その家のたくさんのライトは
3ヶ月も 前から準備を始めなければなりませんでした。

12月の間ずっと 
家の途中の 全部の飾りつけを
車で何度も
あちこち 見て回りました。

そんな 懐かしい思い出があります。

それらの家は 10時まで 開いていて
誰でも 中に入ることが でき、
その中も同様に 美しく飾りつけが 施されていました。


How did you like today's blog topic?

Thank-you for reading my blog! If you like it, please copy the link below and share it with your friends!

https://eikaiwa.news/miamitoday

Come find me on instagram! Search miamieikaiwa.

ここへクリック





0 件のコメント:

コメントを投稿