12/11/2018

December 11, 2018 O'Christmas Tree 日本語

クラスありますよー。😀

12月 23-31 は休みです。
Please study English at your home on those days.

*********************
ブログを聞きましょう。
Click here to listen. (slow)


ブログを聞きましょう。
Click here to listen. (fast)
**********************


O` Christmas Tree

New words & phrases:
- decorations
- huge
- garland
- contain
- around the corner

Let's get started!
There was one large box that contained our Christmas tree.  Many other families chose to have a real tree, but my family always had an artificial one.  When I was little, it seemed so huge to me, but after I had grown up, it didn't seem so big at all. Actually, it was only about 4 or 5 feet tall, but it was special to me. It had been in my family my whole life. 

Just after Thanksgiving had passed and all the turkey was eaten, the feeling that Christmas was just around the corner started to settle in. It was time.  I was excited as I helped my mother bring in the large cardboard boxes from the garage that contained all the Christmas decorations.

Every year I would help my mother decorate it.  There were so many different decorations that covered our tree, it is amazing that it could hold all of it. Glass bulbs of blue, red, gold, green and silver reflected the christmas lights which wrapped the tree. Little ornaments were hidden here and there among the leaves, along with candy canes that were hung on the garland. A red cloth covered the bottom of the tree, and a star with an angel was placed at the top.

At night, we would turn off all the lights and watch Christmas shows on TV next to the beautiful sight that was our Christmas Tree.

感謝祭の直後
すべてのターキーは食べ尽くされました。 
ついに、クリスマスが始まります。

クリスマスの飾り付けの入った大きなダンボールを、車庫から持ってきて、母の手伝いをする事が 私の楽しみでした。

私達のクリスマスツリーの入った大きな箱があります。
ほとんどの家族は、本物のツリーを選びますが、我家は いつも人工的なものを選んでいました。

私が幼かった頃、それはとても大きく見えましたが、大人になった今、4〜5フィート(120〜150㎝位)の高さのツリーは、これっぽっちも大きく見えません。

でも、私にとっては "特別" でした。
私の家族、私のこれまでの人生においても。

たくさんの飾りつけを施されたツリーは、感動的に 素晴らしい‼︎

青、赤、金、緑、銀 の ガラスの電球は、
ツリーに包まれたクリスマスライトを映し出していました。

小さな装飾品は、花輪に掛けられたキャンディーケーン(杖の形をした飴)と一緒に葉っぱに混じってあちらこちらに隠されていました。

ツリーの根元は 赤い布で覆われていて、
一番上には 天使と星が 置かれていました。

夜、全部の電気を消して
テレビで クリスマスショーを見るすぐ隣で 
私達のクリスマスツリーは
美しく魅せます。

How did you like today's blog topic?

Thank-you for reading my blog! If you like it, please copy the link below and share it with your friends!

https://eikaiwa.news/miamitoday

Come find me on instagram! Search miamieikaiwa.

ここへクリック





0 件のコメント:

コメントを投稿